Glossier: Skin is in

glossier1

Just nu är det svårt att hitta något hetare än nya märket Glossier från NYC. Från skaparen av bloggen Into The Gloss — Emily Weiss — lanseras i dagarna märket som just nu lyfts fram av modepersonligheter som Leandra Medine (Man Repeller) och Elin Kling.

Vad handlar det om då? Jo, fyra produkter som i all sin (geniala) enkelhet antagligen kommer sälja guld. Kombinationen Trendiga Människor, Okomplicerade Produkter och Cool Design känns inte som att den kan gå fel, även om det inte känns speciellt 2014 att enbart rikta sig till det kvinnliga könet eller för den delen vara icke-ekologiskt.

We’re resetting the beauty game, starting with the most important thing: a perfectly primed canvas

  • Priming moisturizer — dagkräm vars främsta funktion är att återfukta och lugna, kan nog passa många hudtyper och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte vill testa
  • Balm dotcom — såna här krämer som ska funka på lite vad som helst har jag generellt lite svårt för, det känns som att det blir halvdant när det inte är något specifikt användningsområde i fokus
  • Soothing face mist — den här är jag mest nyfiken på, kan den slå min nuvarande favorit från Caudalíe som precis tagit slut?
  • Perfecting skin tint — en enkel färgad kräm (finns i tre nyanser) som ska återfukta samtidigt som den jämnar ut och blurrar hudtonen

Jag gillar tanken med serien att en ska fokusera på grunden = hudvård först, och applåderar Emily för att vara så sjukt driven och skönhetsälskande. Sen får vi väl se hur historien utvecklar sig, med fler produkter och kanske förhoppningsvis lite mer eftertanke kring genus och hållbarhet?

Håll koll på @glossier på Instagram om du vill följa utvecklingen. För tillfället säljs Glossier enbart på nätet, och skeppar bara inom USA.

2 kommentarer

Lägg till din →

Kommentera